اشتهای خود رو این جور تحتِ کنترل داشته باشین 

اشتهای بسیار زیاد یا کم می تونن باعث آسیب رسوندن به سلامت آدم شن. پس کنترل اشتها واسه غذا خورد کار مهمیه. اگه تلاش دارین وزن کم کنین، گرسنگی می تونه بلای جانتون باشه.چیجوری توقع دارین یه سبک زندگی سالم داشته باشین، وقتی همیشه هوس هله هوله می کنین؟ گرسنگی، روش بدن ما واسه گفتن اون هستش

که زمان غذا خوردنه اما این احتمال هست که شما اون سیگنال رو بد تعبیر کنین و کارایی انجام بدین که فقط شما رو گرسنه تر می کنن. بعضی از کارایی که باید واسه رسیدن به حس سیری بیشتر در طول روز انجام بدین رو میگیم:

در طول روز احساس گرسنگی می کنین؟

مقدار زیادی آب بخورین

شما مقدار آب پیشنهاد شده روزانه تون رو مصرف می کنین؟ اگه نه، احتمال زیادی داره که شما دچار کم آبی باشین، حتی اگه متوجه اثرات ظریف اون نشید. کم آبی ناچیز باعث خستگی، ضعف و گرسنگی می شه. پس وقتی در تموم طول روز احساس گرسنگی می کنین، ممکنه اون فقط بدن تون باشه که علامت می فرستد به آب نیاز داره. عادت کنین که در طول روز جرعه جرعه آب بخورین حتی وقتی تشنه نیستین.

میان وعده های کم کالری بخورین

بعضی وقتا شما واسه کنترل کردن اون دردهای گرسنگی، فقط به کمی میان وعده نیاز دارین. اگه می خواید میان وعده بخورین، باید یه میان وعده خوب انتخاب کنین. به جای رفتن به سراغ دستگاه فروش خودکار و گرفتن یه بسته هله هوله فرآوری شده و پرکالری که شما رو سیر نمی کنه، مواد غذایی کامل رو انتخاب کنین.

یه سیب، مقداری کرفس یا چند انگور بخورین. در حالی که ممکنه اون احساس رضایت فوری که از خوردن یه چیپس سیب زمینی تجربه می کنین رو نگیرین اما کربوهیدراتای خوب در این مواد غذایی کامل به شما حس سیری بادوام تری میدن.

رژیم غذایی تون رو تغییر بدین

اگه میان وعده ها از گرسنگی تون نکاستند و شما بازم احساس دل ضعفه می کنین، ممکنه لازم باشه یه قدم به عقب برید و نگاهی به رژیم غذایی کلی تون بندازین. غذاهایی می خورید که شما رو سیر نگه می دارن یا وقتایی که لزومی نداره، غذاهای سریع تر و راحت تر می خورید؟ مانند میان وعده هاتون،

به جای تکیه کردن بر وعده های غذایی آسون تر که ممکنه در دراز مدت خیلی سیرکننده نباشن، به وعده های غذایی که از مواد غذایی کامل و واقعی تشکیل شدن، معتقد باشین.

فعال شید

این فقط مواد غذایی که می خورید نیس که شما رو سیر یا گرسنه نگه می داره. سلامت، یه معادله کامل بدنه و هم اینکه باید در نظر داشته باشین که سبک زندگی تون چقدر فعاله. در حالی که یه سبک زندگی فعال تر ممکنه به متابولیسم بالاتر (یعنی اشتهای بیشتر) منجر شه، اما شما کالری هم خواهید سوزوند

یعنی می تونین از عهده خوردن بیشتر در هر روز برآیید. هم اینکه هر چی زمان بیشتری فعال باشین، زمان کمتری رو صرف فکر کردن به این می کنین که باید بلند شید و به سراغ خوردن میان وعده برید یا نه!

خودتون رو مشغول نگه دارین

بیشتر وقتا، ما فقط به خاطر بی حوصلگی غذا می خوریم. ذهن مون به ما حقه می زنه و ما تصمیم می گیریم که با تجربه کردن یه طعم باحال، یکنواختی رو از بین ببریم. وقتی که گرسنگی به سراغتون میاد، بهتره از خودتون سوال کنین که گرسنه اید یا فقط بی حوصله اید! یا با مشغول نگه داشتن خودتون، بی خیال پرسیدن این سوال از خودتون شید، اگه کارتون شما رو بی حوصله کرده، یه بازی ترتیب بدین و ببینین که چه تعدادی کار رو می تونین تموم کنین.

  اگه موقع هوس کردن هله هوله ها در خونه هستین، از این فرصت واسه تمیز کردن اتاق خواب تون استفاده کنین. هر چند شاید لازم باشه از آشپزخانه دوری کنین!

.

منبع :