طی چند روز گذشته و یا شب گذشته به مهمانی و یا جشن عروسی یکی از دوستانتون رفته اید و حسابی پرخوری کردین؟ نگران نباشین,با خوندن این مطالب در سایت نمناک می تونین از عذاب وجدان رها شید

 

 

 

واسه اینکه این پرخوری رو جبران کنین تلاش میکنین در روزای آینده کمتر بخورین. بهتره که بدونین از مرحله پرتین و احتیاجی نیس احساس گناه کنین. به جای اینکه به بدن خودتون آسیب بزنین، در ادامه مطلب با ما همراه باشین.

۱- خودتون رو وزن نکنین

شاید میدونید که وزن شما در ساعتای جور واجور شبونه روز می تونه فرق داشته باشه و تغییرات وزن به اندازه یه کیلوگرم بر اثر نوشیدن آب به طور کامل طبیعیه. اگه شب گذشته غذای زیادی خوردین و غذا هم کمی شور بوده، بر اثر خوردن آب زیاد ممکنه صبح روز بعد با اضافه وزن مواجه شید. از روی ترازو پایین بیایید و به جای اینکه هم اینکه وزن فکر کنین، تلاش کنین یه روز سالم رو شروع کنین. (می تونین ۴۸ ساعت رو منتظر بمونین و ببینین که اثر آب از روی وزن شما کم شده و شما به وزن عادی خود برگشته اید.)

۲- خوردن صبحونه رو یادتون نره

فکر می کنین از پرخوری دیشب هنوز سیر هستین و میل به خوردن صبحونه ندارین؟ بهتره که صبحونه رو کنار نذارین . نخوردن صبحونه دلیل می شه تا شما ناهار و یا شام بیشتری نسبت به وضعیت عادی بخورین. تحقیقات نشون میده آدمایی که صبحونه می خورن، نسبت به اونایی که از صبحونه میگذرن، به مراتب سالم تر و دارای وزن کمتری هستن. اگه فکر می کنین با خوردن یه صبحونه سنگین به شما حالت تهوع دست میده، بهتره تا کمی میوه، یه نون تست و یا غلات مخصوص صبحونه رو واسه وعده خود انتخاب کنین.

۳- زیادتر از اندازه ورزش نکنین

حالا که پرخوری کردین و احساس گناه می کنین، احتیاجی نیس یهو تمرینات ورزشی خود رو سنگین کنین و زیادتر از اندازه به بدن خود فشار بیارین تا تموم کالری وارد شده رو بسوزونین. اگه به صورت میانگین ۲۰ دقیقه ورزش می کنین، همون ۲۰ دقیقه رو به ورزش اختصاص داده و تلاش کنین با کمی پیاده روی سریع، احساس سنگینی رو از خود دور کنین. اینجوری به به هضم غذاتون هم کمک کردین.

۴- خوابتون رو کم نکنین

تحقیقات دانشگاه کلمبیا نشون میده که آدمایی که بیشتر به دنبال غذاهای فست فود و شیرینی هستن، خواب کمتری نسبت به بقیه افراد دارن و در واقع آدمایی که ۸ ساعت درزمان روز استراحت می کنن، رژیم سالم تری دارن. دلیل این موضوع رو میشه به کمبود انرژی مغز در اثر استراحت دونست. در این شرایط مغز تلاش می کنه این کمبود رو با خوردن بیشتر از جبران کنه.

۵- نگید که هیچوقت فلان رو نخوام خورد

 

شاید یکی از بدترین کارایی که می تونین بعد از یه روز پرخوری انجام بدین، اینه که به خودتون قول بدین که دیگه غذایی رو نخورین. قول دادن واسه نخوردن غذاهای سرخ کرده و شیرنی جات چند روز و یا چند هفته ای بیشتر دووم نمیاره و بهترین راه واسه کنترل رژیم غذایی تون، خوردن اونا به حد متعادله. بهتره که به سرعت تصمیم نگیرید و به رژیم عادی خود برگردین، هر زمان که احساس گناه از زیاده روی در غذا خوردن کردین، تلاش کنین معده خود رو با میوه و سبزیجات تازه پر کنین.

اشتباهی که پس از یه وعده پر خوری مرتکب میشین ۵/۵ ۲

منبع : salemzi.com -/ف

جمع آوری به وسیله بخش رژیمای لاغری ، رژیمای چاقی سایت

  • مطالب در رابطه